محرومیت نباید مانعی برای تحصیل باشد

فرماندار عجب‌شیر با اشاره به مشکلات آموزشی برخی دانش‌آموزان در دوران کرونایی گفت: محرومیت نباید مانع تحصیل دانش‌آموزان نیازمند شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اصغرپور فرماندار عجب‌شیر در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه هیچ دانش‌آموزی نباید از خدمات تحصیلی به هر طریقی محروم باشد گفت: تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا و تغییر روش آموزش به حالت مجازی و آنلاین و نبود برخی زیرساخت‌ها و همچنین محرومیت برخی خانواده ها، موجب بروز برخی مشکلات در زمینه آموزش شده که باید تلاش کنیم این مشکلات را با کمک مردم و خیران و خود فرهنگیان برطرف سازیم.

او افزود: برطرف کردن نیاز‌های آموزش و پرورش در واقع سرمایه گذاری برای آینده‌ای بهتر و پیشرفته‌تر است از این رو همه دستگاه‌ها باید در حد توان برای رفع مشکلات موجود همکاری کنند.

اصغرپور همپنین با اشاره به هدف گذاری و ریشه کنی بی سوادی در شهرستان گفت: سه هزار و ۲۸۵ نفر بی سواد در سال ۹۵ در شهرستان شناسایی شد تا از طریق جذب در کلاس‌های نهضت، باسواد شوند و در حال حاضر و در سایه تلاش آموزش و پرورش، میزان سوادآموزی شهرستان به ۹۷ درصد رسیده است.

او  با بیان اینکه گروه هدف سوادآموزی در نهضت سنین ۱۰ تا ۴۹ سال است،گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، همه دستگاه‌های ذیربط، از جمله دهیاران و شورای اسلامی روستا‌ها و جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت برای شناسایی تعداد اندک بی سوادان در شهرستان با آموزش و پرورش همکاری خواهند کرد.

اصغرپور همچنین به مناسب نبودن ۷۰ درصدی فضای آموزش در شهرستان اشاره کرد و گفت: برای بهبود این شرایط به کمک خیران مدرسه ساز نیاز داریم تا این مدارس را بازسازی و نوسازی کنیم.

او  همچنین بر تکمیل سریعتر طرح‌های مدرسه سازی در شهرستان تاکید کرد و افزود: با تکمیل این طرح ها، بخشی از مشکلات مربوط به فضای آموزشی در شهرستان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.